22 let tradice

Kentoya - historie

Značka Kentoya jako obchodní značka pro skútry má své kořeny v Německu, kde koncem osmdesátých a začátkem devadesátých let byla jedna z prvních firem zabývající se prodejem levných skútrů. V roce 1994 založila pobočku i v České republice a v následných letech začala budovat sít prodejen v České republice a na Slovensku. V letošním roce slavíme již 22 let na trhu a za tu dobu jsme se stali nejoblíbenější a nejprodávanější značkou v České republice se silným zázemím a tradicí.

Naše skútry za celou tu dobu prošly nelehkým vývojem a od počátečních potíží s kvalitou a distribucí se naše skútry staly jedny z nejspolehlivějších na českém trhu. Od roku 2001, kdy jsme si začali vést statistiku, máme prodáno v České republice téměř 24.000 skútrů a přes neustálé zvyšování ceny práce, materiálu a dopravy jsou naše skútry cenově nejdostupnější.

S postupem doby můžeme bez nadsázky říct, že jsme se stali lídrem na trhu v segmentu levných, ale přitom s ohledem na cenu kvalitních skútrů. Od roku 2015 dáváme na všechny skútry záruku na motor v délce 3 roky, protože si jsme jistí kvalitou motorů. Své výrobce pečlivě mezi čínskými továrnami vybíráme a v případě potřeby přesouváme výrobu k takovým výrobcům, u kterých máme zajištěnu tu nejlepší kvalitu a plynulost dodávek. Za 22 let prodeje je zvyšování kvality, designu a moderních komponentů znát a v současné době jsou naše výrobky oproti konkurenci vybaveny nejmodernějšími technologiemi, jako jsou např. LED denní svícení, úsporné LED technologie ve světlech, digitální tachometry a podobně. V roce 2012 jsme navázali spolupráci s čínským koncernem, který je zaměřen pouze pro evropský trh a design a velikost skútrů odpovídá evropským zákazníkům a jejím požadavkům. Tento holding vyrábí jak pro nás, tak i pro značky v Německu, Švýcarsku, Španělsku, Anglii atd.

KENTOYA MOTORS

V roce 2011 společnost Kentoya a. s. nabyla již takových rozměrů, že se  transformovala do více společností, které se zaměřily na různé aktivity, a pro divizi skútry byla založena společnost Kentoya Motors spol. s. r. o., která převzala veškeré aktivity ohledně vývoje, výroby a prodeje skútrů.

Původní firma Kentoya a. s. se nyní zabývá především developerskou činností.

Jsme tu pro všechny

Od svého vzniku Kentoya obsazuje přední příčky v prodeji skútrů a neustále pracuje na tom, aby naši zákazníci byli spokojeni. Neustále pracujeme na vylepšování techniky, logistiky, distribuční sítě nebo skladových kapacit. Pro svoje zákazníky se snažíme nabídnout vždy víc než ostatní a v duchu našeho hesla „Budoucnost vypadá skvěle“nabízíme našim zákazníkům pomocnou ruku při nákupu, financování, pojištění a podobně.

Každým rokem rozšiřujeme prodejní síť o 4 až 6 nových prodejen. Např. v roce 2014 to byly prodejny v Karlových Varech, Novém Městě na Moravě, Kolíně atd. V roce 2015 to byly prodejny v Kostelci nad Černými Lesy, Žatci, Ostravě atd.

Sportovní úspěchy

Protože jsou skútry a motorky taky o zábavě, uspořádala Kentoya několik ročníků Freeride Cupu, který byl nejlevnějším pohárovým seriálem v historii domácích závodů. Nezůstalo ale jen u toho, s naším týmem jsme v roce 2007 dosáhli třetího místa v nejsilnější třídě mistrovství republiky dragsterů Czech Drag Serie a v roce 2008 jsme vyhráli mistroství  ČR ve Scooter Cupu. V něm se Honzovi Němcovi na vyladěné Sharky s výkonem přes dvacet koní podařilo zbořit zaběhlé mýty. Všechny ostatní speciály značek jako Yamaha, Gilera, Piaggio nebo Malaguti zůstaly za Kentoyou a z červeného  Sharky viděli  celý závod pouze zadní pneumatiku. Více v článku Kentoya Sharky - vítěz Scooter Cupu 2008.

V roce 2009 jsme bohužel neobhájili první místo, ale konečné druhé pořadí ročníku je velkým úspěchem a model Sharky se stal nejprodávanějším skútrem, a to jak v obsahu 50 ccm, tak i 125 ccm.

Cestopisy 

Kromě sportovních úspěchů jsme se zaměřili i na dlouhodobé testy našich modelů, protože tyto modely nejsou nijak upravovány, na rozdíl od závodních, a jezdí na nich normální zákazníci, tedy koncoví uživatelé. Jeden z našich zákazníků se vydal dokonce na polární kruh, a to na nejmenším a nejlevnějším modelu o obsahu 50 ccm - konkrétně modelu Zoom (později Sunny). Středoškolský učitel pan Waidinger - náš dlouholetý zákazník - dojel na modelu Zoom 50 4T bez jakýchkoliv úprav za 14 dní na severní polární kruh i zpět a kromě běžných spotřebních materiálů, jako je výměna variátorových řemenů a svíčky, neměl problém – viz:

 . Vzhledem k tomu, že pan Waidinger je s našimi výrobky nadmíru spokojen a model Zoom již najel skoro 30.000 km, zakoupil si o 4 roky později  model City One a vydal se na cestu kolem Francie – čtěte Na City One kolem Francie.

Další dlouhodobé zátěžové výlety  - Na Triggru k Bodamskému jezeru, Expedice Čína, Protest Ride napříč Evropu, S Kentoyou na Sahaře.

Fotografie ke článku S Kentoyou na Sahaře (prezentace, 1,92MB)